Veelgestelde vragen

 

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen. Vindt u geen antwoord op uw vraag, vul dan het contactformulier in.

Gratis voorbeeld

Hoe kan ik een gratis voorbeeld ontvangen?

Wij willen u graag een voorbeeld toesturen zodat u de kleur van de envelop kunt bekijken en het formaat kunt passen aan uw te versturen inhoud. Indien u een voorbeeld van een bepaalde envelop/verpakking wenst te ontvangen kunt u hiervoor een verzoek indienen via ons voorbeeld-aanvraagformulier.

Bestelling plaatsen

Hoe moet ik een bestelling plaatsen?

Bij Enveloppenland.nl kunt u snel, overzichtelijk en eenvoudig in enkele stappen bestellen: shoppen, winkelwagen, adresgegevens, betaalmethode, controleren, betalen.

 

1: Shoppen

  • Kies een product.
  • Kies de kleur, afmeting en vul het gewenste aantal in.
  • U kunt uw product toevoegen aan uw winkelwagen.

2: Winkelwagen

  • Controleer hier of uw bestelling correct en compleet is.
  • U kunt eventueel verder winkelen om meer aan uw winkelwagen toe te voegen of u kunt direct doorgaan naar de adresgegevens.

3: Adresgegevens
  • Vul uw factuuradres en contactgegevens in.
  • Eventueel kunt u kiezen voor een afwijkend afleveradres.

4: Betaalmethode
  • Kies hier de door u gewenste betaalmethode.

5: Controleren
  • Voordat u gaat betalen, krijgt u de bestelling nog een keer te zien zodat alles nog kunt controleren. Zo weet u zeker dat alles 100% correct is voordat u overgaat tot betaling.

6: Betalen
  • U wordt doorgestuurd naar de betaalomgeving van de gekozen betaalmethode en u kunt de bestelling vervolgens afronden.

Nadat de bestelling succesvol is afgerond, wordt de order vrijgegeven. U ontvangt dan per email een orderbevestiging/factuur. Wij zullen uw bestelling verwerken en volgens de bevestigde levertijd bij u afleveren.

Verkoopt Enveloppenland.nl ook per stuk?

Al onze gekleurde enveloppen kunt u in ieder gewenst aantal bestellen. Echter onze zakelijke, golfkartonnen en plastic enveloppen kunt u alleen in een veelvoud van de verpakkingseenheid bestellen.

Ik wil een grote oplage bestellen, kan dat?

Indien u een aantal wenst te bestellen dat groter is dan de staffels op de website, kunt u hiervoor uiteraard contact met ons opnemen via het contactformulier.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil iets wijzigen, kan dat?

Nee, zodra uw bestelling volledig is afgerond en is vrijgegeven, wordt deze direct verpakt en verzonden.
Voordat uw order is verpakt is het natuurlijk nog wel mogelijk om de order te annuleren.

Heeft u verkeerd besteld of wilt u toch iets wijzigen? Neem dan in ieder geval direct contact met ons op via tel. +31 (0)10 - 497 07 77.

Prijzen

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn € 0,00 bij bestellingen boven € 40,00, hieronder wordt € 4,95 in rekening gebracht (bedragen incl.21% BTW).

Voorbeelden worden kostenloos toegestuurd, binnen alle redelijkheid van de monsteraanvraag.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen worden direct inclusief 21% BTW getoond. De BTW wordt apart vermeld bij de berekende bedragen en ook op de orderbevestiging/factuur.

Krijg ik korting als ik meer bestel?

Hoe meer u bestelt, des te lager uw stuksprijs wordt. Omdat onze prijzen opgebouwd zijn in staffels krijgt u dus korting als u een aantal in een hogere staffel afneemt. Deze korting wordt direct voor u in de prijs meegerekend.

Betaalmethoden

Hoe kan ik betalen?

U kunt eenvoudig direct online betalen via iDeal, PayPal, American Express, Maestro, MasterCard en VISA. Hiermee wordt u direct gekoppeld aan uw eigen internetbankier programma voor een online aankoop. U kunt dus gemakkelijk betalen in de vertrouwde betaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk altijd al gewend bent.

Ook kunt u ook indirect en eventueel offline een betaling doen via overboeking (vooruitbetaling via digitale factuur).
Daarnaast kunt u ook achteraf betalen door op rekening bij ons te bestellen via Afterpay (alleen zakelijk) of met Klarna (voor particulieren). Hieronder worden onze betaalmethoden voor u uitgelegd:

iDeal
Als u kiest om de bestelling via iDEAL te betalen, wordt uw betaling direct online afgehandeld binnen een beveiligde omgeving van uw eigen vertrouwde bank. Nadat uw betaling succesvol binnen iDEAL is afgerond, ontvangt u direct een email met daarin de orderbevestiging/factuur en wordt uw bestelling vrijgegeven.
PayPal
Als u kiest voor de betaalmethode PayPal, wordt uw betaling per creditcard direct online afgehandeld binnen uw beveiligde persoonlijke omgeving van PayPal. Nadat uw betaling succesvol binnen PayPal is afgerond, ontvangt u direct een email met daarin de orderbevestiging/factuur en wordt uw bestelling vrijgegeven.
Overboeking (vooruitbetaling via digitale factuur)

Als u kiest voor de betaalmethode 'overboeking (voorafbetaling via digitale factuur)', maakt u het bedrag op een later tijdstip over vanaf uw bank aan de rekening van Docdata Payments BV. Wanneer u niet beschikt over online betaalmogelijkheden dan is deze betaalmethode voor u de meest geschikte.

U krijgt twee aparte e-mails toegestuurd; één van Enveloppenland.nl met de orderbevestiging/factuur voor uw administratie en één van Docdata Payments B.V. met de betaalinstructie. Deze emails kunt u afdrukken of doorsturen naar de financiële administratie zodat de betaling kan worden overgemaakt.

De snelheid van het bankverkeer heeft hierbij invloed op de levertijd. Zodra uw betaling succesvol is ontvangen, ontvangt u direct een email ter bevestiging dat uw bestelling is vrijgegeven.

Creditcard: American Express / Maestro / Mastercard / Visa
Als u kiest voor betaling via creditcard, wordt uw betaling direct online afgehandeld binnen de beveiligde omgeving van DocData Payments B.V. Nadat uw betaling succesvol is afgerond, ontvangt u direct een email met daarin de orderbevestiging/factuur en wordt uw bestelling vrijgegeven.
Afterpay: achteraf betalen binnen 30 dagen (alleen zakelijk)
Als u kiest voor betaling via Afterpay kunt u de betaling na ontvangst van uw bestelling voldoen. Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bedrijven met een minimum orderwaarde van € 10,00 en een maximum van € 1.250,00. Nadat u door Afterpay positief bent getoetst op kredietwaardigheid wordt uw bestelling direct vrijgegeven. U kunt vervolgens gebruik maken van 30 dagen betalingstermijn.

U krijgt twee aparte e-mails toegestuurd; één van Enveloppenland.nl met de orderbevestiging en één van Afterpay met daarin de factuur en de betaalinstructie. Meer informatie over betalen via Afterpay kunt u terugvinden via de website van AfterPay.
Klarna factuur: achteraf betalen binnen 14 dagen (alleen particulier)
Als u kiest voor betaling via Klarna factuur kunt u de betaling na ontvangst van uw bestelling voldoen. Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor particulieren met een maximum orderwaarde van € 250,00. Nadat u door Klarna positief bent getoetst op kredietwaardigheid wordt uw bestelling direct vrijgegeven. U kunt vervolgens gebruik maken van 14 dagen betalingstermijn.

U krijgt twee aparte e-mails toegestuurd; één van Enveloppenland.nl met de orderbevestiging en één van Klarna met daarin de factuur en de betaalinstructie. Meer informatie over betalen via Klarna kunt u terugvinden via de website van Klarna.
Klarna account: gespreid betalen (alleen particulier)
Als u kiest voor betaling via Klarna account kunt u de betaling na ontvangst van uw bestelling voldoen. Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor particulieren met een maximum orderwaarde van € 250,00. Nadat u door Klarna positief bent getoetst op kredietwaardigheid wordt uw bestelling direct vrijgegeven.

U kunt de betaling in termijnen voldoen met een minimum vanaf € 7,00 per maand. Hierbij kunt u een betalingsregeling treffen die geldig is voor al uw online aankopen (ook bij andere webwinkeliers) die via Klarna verlopen. U krijgt twee aparte e-mails toegestuurd; één van Enveloppenland.nl met de orderbevestiging en één van Klarna met daarin de factuur en de betaalinstructie. Meer informatie over Klarna kunt u terugvinden via de website van Klarna.
Ontvang ik een factuur van mijn bestelling?

U ontvangt altijd een factuur waarbij alle noodzakelijke gegevens staan vermeld voor uw administratie, waaronder de betaalde BTW, ons KvK-nummer, BTW-identificatienummer, IBAN nummer en BIC Code.

Levering

Wat is de levertijd?
  • Indien uw order op werkdagen voor 14.00 uur wordt vrijgegeven, wordt deze dezelfde dag verwerkt en verzonden.
  • Indien uw order op werkdagen na 14.00 uur wordt vrijgegeven, wordt deze de eerstvolgende werkdag verwerkt en verzonden.
  • Orders die worden vrijgegeven op zaterdag/zondag/feestdagen worden de eerstvolgende werkdag verwerkt en verzonden.
  • De levertijd van de bestelling bedraagt uiterlijk 48 uur (2 werkdagen) nadat deze is verzonden.
  • Orderverwerking en aflevering vindt plaats op werkdagen (maandag - vrijdag, m.u.v. feestdagen).
Welke invloed hebben feestdagen op de levertijd?
Wegens nationale feestdagen zijn voor deze data andere levertijden van toepassing:

  • Vrijdag 18 april 2014
  • Maandag 21 april 2014
  • Maandag 5 mei 2014
  • Maandag 26 mei 2014
  • Donderdag 29 mei 2014
  • Vrijdag 30 mei 2014
  • Maandag 9 juni 2014
  • Maandag 25 augustus 2014
  • Donderdag 25 december 2014
  • Vrijdag 26 december 2014
  • Donderdag 1 januari 2015

Indien u op een van deze data een bestelling plaatst (of de werkdag daarvoor na 14:00 uur) geldt dat deze pas op de eerstvolgende werkdag (ma-vr) kan worden verwerkt en verzonden. De verwerkingstijd en levertijd kan op die datum uitlopen.
Kan mijn bestelling in het buitenland worden afgeleverd ?
Wij hebben webshops in meerdere landen. U kunt voor bezorging in een van de volgende landen eenvoudig online bestellen:

• Nederland: www.enveloppenland.nl
• België: www.enveloppenland.be (Nederlandstalig) of www.enveloppenland.be/fr (Franstalig)
• Frankrijk: www.paysdesenveloppes.fr
• Duitsland: www.briefumschlaegebestellen.de
• Oostenrijk: www.briefumschlaegebestellen.at
• Groot-Brittanië: www.bestbuyenvelopes.uk

Wilt u uw bestelling in een ander land laten bezorgen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.
Moet ik thuis blijven om de bestelling in ontvangst te nemen?

Uw bestelling wordt persoonlijk afgegeven. Indien niemand aanwezig is ontvangt u een niet-thuisbericht zodat u een nieuwe levering met de vervoerder kunt afspreken, of waarmee u de bestelling bij het dichtst bijzijnde postkantoor of depot kunt afhalen.

Ik wil de artikelen bij iemand anders laten bezorgen, kan dat?
Uiteraard kan Enveloppenland.nl uw bestelling op een ander adres laten bezorgen, voordat u overgaat tot betaling wordt gevraagd naar het afleveradres.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Helaas is het niet mogelijk uw bestelling zelf af te halen.

Kan het zijn dat de bestelling niet compleet is geleverd?

Indien u verschillende producten besteld, is het mogelijk dat deze onafhankelijk van elkaar worden afgeleverd.

Retourprocedure

Hoe kan ik een bestelling of product retour sturen?
Enveloppenland.nl hecht veel belang aan een tevreden klant. Helaas kan het voorkomen dat u niet geheel tevreden bent over uw ontvangen artikelen. U kunt uw bestelling daarom binnen de bedenktijd van 14 dagen (herroepingstermijn) aan ons terugsturen. Hanteer in dit geval altijd onderstaande retourprocedure:

1) Verstuur uw pakket indien mogelijk in originele verpakking retour naar onderstaand adres:

Enveloppenland
P/a. Koro Enveloppen, ingang expeditie
Beverwaardseweg 101
3077 GK – Rotterdam
Nederland

Voeg binnen uw pakket altijd het ingevulde retourformulier toe. Wij hebben het retourformulier samen met uw orderbevestiging/factuur per email naar u verstuurd.

2) Verstuur ons per email (info@enveloppenland.nl) een aanmelding met daarin de volgende informatie:

- IBAN
- BIC-Code
- Orderbevestiging/factuurnummer van het retour gestuurde pakket
- Uw reden: waarom stuurt u het pakket retour?


Zonder deze informatie kan uw retour niet worden verwerkt. Met deze informatie zijn wij namelijk op de hoogte gesteld dat u een pakket retour gaat sturen. Na ontvangst van uw pakket en bovenstaande gegevens zullen wij een creditnota aanmaken en het betreffende bedrag (inclusief verzendkosten, indien van toepassing) binnen 14 dagen na ontbinding aan u terugbetalen.

Andere vragen

Mijn vraag staat er niet bij.

Onze klantenservice is tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar via +31(0)10 - 497 07 77. Buiten kantooruren kunt u uw vraag altijd per email stellen. Gebruik hiervoor het contactformulier of stuur een email naar info@enveloppenland.nl. Wij zullen uiterlijk de eerstvolgende werkdag antwoord geven op uw vraag.

Ik heb een klacht.
Ondanks dat wij er alles aan doen om u naar teveredenheid van dienst te zijn kan het voorkomen dat u een klacht heeft. Mocht u een klacht hebben dan willen u vriendelijk verzoeken deze per e-mail aan ons kenbaar te maken. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen uw klacht dan zo spoedig mogelijk opnemen en proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen.

U kunt uw klacht mailen naar: info@enveloppenland.nl
Toch liever telefonisch contact, dan kunt u bellen naar: 010 - 497 07 77

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Enveloppenland.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie:

Willemsparkweg 193
1071 HA Amsterdam (NL)
Tel. 00 31 20-4714397
Fax. 00 31 20-6229819
http://www.webshoptrustmark.nl
Wanneer krijg ik antwoord op mijn vraag?

Vragen worden op werkdagen binnen 24 uur beantwoord. Vragen die op vrijdag na 17:00 uur en in het weekeinde worden gesteld, worden op de eerstvolgende werkdag beantwoord.

Levert Enveloppenland.nl ook aan particulieren?

Ja. Wij leveren zowel aan bedrijven als aan particulieren. U kunt de enveloppen dus voor uw bedrijf, maar ook voor privégebruik bij ons bestellen.

Past mijn envelop door de brievenbus?


Niet alle enveloppen/verpakkingen passen door de brievenbus. Te grote poststukken worden als pakketpost verrekend, te kleine poststukken kunnen überhaupt niet verzonden worden. Houdt daarom altijd rekening met de vereisten voor (Nederlandse) brievenbuspost.

  • Afmetingen minimaal: 90 x 140 mm (breedte x lengte).
  • Afmetingen maximaal: 265 x 380 x 32 mm (breedte x lengte x dikte).
Diverse enveloppen zijn circa op 260 x 370 mm verkrijgbaar, als maximum brievenbusformaat.
Vraag bij twijfel gerust een gratis model aan zodat u de envelop en de dikte kunt testen: http://www.enveloppenland.nl/voorbeeld-aanvragen
Wat doet Enveloppenland.nl met mijn gegevens?

Enveloppenland.nl zorgt ervoor dat uw gegevens vertrouwelijk worden behandeld en niet aan derden worden doorgespeeld tenzij dit noodzakelijk is voor de aflevering van uw bestelling.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

U kunt de algemene voorwaarden onderaan de website terugvinden.

Overzicht enveloppen formaten.

Hieronder kunt u de meest voorkomende standaardmaten terugvinden en de daarbij behorende afmetingen.

  • B4: 250 x 353 mm
  • B5: 176 x 250 mm
  • B6: 125 x 176 mm
  • C3: 324 x 458 mm
  • C4: 229 x 324 mm
  • C5: 162 x 229 mm
  • C5/6: 114 x 229 mm
  • C6: 114 x 162 mm
  • C6/5: 114 x 224 mm
  • C7: 81 x 113 mm
  • C7/6: 81 x 162 mm
  • EA3: 312 x 441 mm
  • EA3/2: 156 x 441 mm
  • EA4: 220 x 312 mm
  • EA4/2: 115 x 312 mm
  • EA5: 156 x 220 mm
  • EA5/6: 110 x 220 mm
  • EA6: 110 x 156 mm
  • EA7: 78 x 110 mm
  • EB4: 262 x 371 mm
  • EB4/2: 131 x 371 mm
  • EB5: 185 x 262 mm
  • EB6: 131 x 185 mm
  • EB7: 92 x 131 mm
  • EB8: 65 x 92 mm
  • E4: 280 x 400 mm
  • EC4: 240 x 340 mm
  • EC4/2: 120 x 340 mm
  • EC5: 170 x 240 mm
  • EC6: 120 x 170 mm
  • EC7: 85 x 120 mm
Bekijk via deze link het beschikbare assortiment per formaat: alle enveloppen formaten

 

Tips
  • Als u een A4 vel, brochure of tijdschrift wilt versturen, gebruikt u een envelop op formaat C4: 229 x 324 mm.
     
  • Heeft u een brochure met enige dikte? Gebruik dan een A4+ envelop of groter.
     
  • Een A4 over de breedte gevouwen, wordt een A5 en hierbij past de envelop 162 x 229 mm.
     
  • Een A4 tweemaal gevouwen, wordt A7 en past in een envelop met afmeting 110 x 220 mm.
     
  • Een A5 over de breedte gevouwen, wordt een A6 en hierbij past de envelop 114 x 162 mm.
     
  • Wenskaarten passen dikwijls prima in een vierkante envelop 170 x 170, of 165 x 165 mm.
Gewichtstabel - Gemiddeld gewicht in gram per envelop (papieren enveloppen zonder venster)

  Papierkwaliteit 75 gm2 80 gm2 90 gm2 100 gm2 110 gm2 120 gm2 140 gm2 160 gm2 200 gm2
Formaat                    
C6 114 x 162 mm 3,56 3,82 4,28 4,75 5,23 5,70 6,65    
C6/5 114 x 224 mm 4,77 5,08 5,72 6,35 6,99 7,62 8,89    
C5/6 114 x 229 mm 4,84 5,22 5,81 6,45 7,10 7,74 9,03 10,32 12,90
C5 162 x 229 mm 6,86 7,32 7,88 8,75 9,63 10,50 12,25 14,00 17,50
C4 229 x 324 mm   14,80 16,65 18,50 20,35 22,25 27,75 29,60 37,00
B6 176 x 125 mm   4,60 5,12 5,68 6,25 6,82 7,95    
B5 176 x 250 mm   8,68 9,77 10,85 11,94 12,80 15,19    
B4 250 x 353 mm   17,40 19,58 21,75 23,93 26,10 30,45 34,80 43,50
  220 x 220 mm 9,15 9,80 11,03 12,25 13,48 14,70 17,15