28 januari 2022

Het proces tussen het moment van een online bestelling en levering

De luxe van online kopen

Vroeger was het doodnormaal om even snel langs de winkels te gaan om de boodschappen te doen. Er waren winkels voor alles wat men nodig had en iedereen wist wel de beste locatie om iets te halen. Of dit nou dagelijkse boodschappen waren, de meest luxe meubels of de nieuwste gadgets, voor alles was een winkel beschikbaar. Met de opkomst van het internet werd dit alles nog net even wat makkelijker. In plaats van fysieke winkels, schoten de online webshops uit de grond en was het nu mogelijk om alles, maar dan ook echt alles, online te kopen. Zo ontstond ook Enveloppenland.nl. Vanaf 2009 konden mensen online hun enveloppen en verpakkingen met een paar klikken op de knop online bestellen en laten bezorgen! Maar wat gebeurd er nou precies tussen het moment van kopen en levering?
 

De webshop

Het begint uiteraard allemaal bij de webshop zelf. Net als iedere andere winkel/webshop zoekt Enveloppenland altijd naar de optimale ervaring voor onze klanten. Het is de plek waar onze klanten binnenkomen en het is aan ons om een goede eerste (en tweede, derde etc.) indruk achter te laten! De laatste jaren is het steeds belangrijker geworden om de gehele ervaring van A tot Z onder de loep te nemen en ervoor te zorgen dat klanten een positieve ervaring hebben met de winkel. Met het nieuwe design dat in 2021 is uitgerold, was dit dan ook de nummer 1 prioriteit. Vanuit het perspectief van de klant is gekeken naar de optimale ervaring. Gecombineerd met een steeds breder wordend assortiment en een team van specialisten doen we ons uiterste best alle vragen en behoeften van onze klanten succesvol op te pakken.
 

Het verwerken van de bestelling

Nadat de klant een bestelling heeft geplaatst begint er direct een proces te lopen om deze zo snel en secuur mogelijk bij de klant te krijgen. Of het hier gaat om een standaard bestelling of een klant die een sparringpartner zoekt om een specifieke vraag te beantwoorden, onze verkoop specialisten gaan direct aan de slag. Zodra de bestelling bekeken is en eventuele vragen zijn beantwoord, wordt deze doorgeven aan het warenhuis. Hier wordt de bestelling bij elkaar gezocht en zorgvuldig ingepakt zodat deze die dag nog mee kan met één van onze transporteurs.
 

Het transport

Om ervoor de zorgen dat pakketten zo snel mogelijk bij klanten worden afgeleverd werkt Enveloppenland samen met DPD. Dagelijks rijden er meerdere vrachtwagen vol bestellingen weg vanuit het magazijn van Enveloppenland naar de depots van DPD. Hier wordt vervolgens alles gecontroleerd en gesorteerd, zodat het de volgende dag van het depot richting de klant kan!
 

Goede relatie met de klant

Zoals u heeft kunnen lezen zijn er dus nog flink wat stappen die gezet moeten worden om het gehele proces van A tot Z soepel te laten verlopen. Naast een goede website en een mooi assortiment, zijn goede relaties met onze logistieke en andere partners essentieel om de klant optimaal te kunnen bedienen. Dit alles heeft uiteraard maar één doel, en dat is een tevreden klant!

Heeft u een vraag over producten uit deze blog?

Klantenservice
010 - 497 07 77
ma t/m vr: 8:30 - 17:00 uur

Deel deze blog

Heeft u een vraag over producten uit deze blog?

Klantenservice
ma t/m vr: 8:30 - 17:00 uur

Deel deze blog

Geen reacties

Plaats een reactie

Naam Wordt getoond
Email Blijft verborgen